TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Thursday, 25 August 2011

Video Dua Beradik Dibunuh Dengan Kejam


Salam Ramadhan semua. Kenapa agaknya manusia makin kejam sekarang nie? Sedih gak aku tengok video kat bawah nie. Andainya 2 beradik nie betul-betul bersalah pun tak perlu rasanya amik tindakan undang-undang rimba. Ikut sedap kita nak jatuhkan hukuman. 


PERHATIAN!!!!
VIDEO INI MENGANDUNGI ELEMEN KEKEJAMAN. BUDI BICARA ANDA AMAT DIPERLUKAN SEBELUM ANDA MENONTON VIDEO INI.


"Two Brothers killed in Sialkot Paksitan, Live footage Brutal Killing by Lynch Mob, 2 innocent teenage brother killed Aug 15 2010 --Two young students brutally killed by a mob in Sialkot Punjab. The incident happened while police and many people watching two hours brutality. Complete footage of Brothers Hafiz Mughees and Muneeb and Funeral. Villagers misidentified them as bandits and killed them, brothers happened to be at wrong place at wrong time."
Kan ada pihak berkuasa dan mahkamah. Biar pihak berkuasa dan undang-undang negeri atau negara yang tentukan. Jangan kita lak jadi hakim. Confirm akan jadi macam kes nie. Marah macam mana sekali pun kita tak berhak nak amik nyawa orang sewenang-wenangnya. Melainkan kalau kita perlu mempertahankan maruah diri dan keluarga.

Nak tanya ngan korang semua. Perlu ke kita menghukum mengikut acuan hukuman kita sendiri? 

Bayangkan kita duduk ditempat yang kena pukul tu???? Apa korang akan buat ek???? Bagaimana perasaan korang ketika tu????

Aku difahamkan 2 beradik nie telah dituduh mencuri dan berita mereka nie mencuri adalah tak benar hanya rekaan semata-mata. Ada yang cakap insiden nie berlaku akibat rasa cemburu oleh segelintir orang kampung dengan kepintaran 2 beradik nie. Diaorang dibelasah tanpa rasa belas kasihan langsung. Kejadian nie berlaku dalam bulan Ramadhan 15 Ogos 2010. Tah ler aku tak leh nak pastikan. 

Apa-apa pun benda nie dah berlaku dan tak leh nak rewind balik dah. Ini semua adalah surat takdir yang mana Allah dah tetapkan bahawa mereka akan kembali dengan cara macam nie. 

Tapi pada aku ambil tindakan dan hukuman rimba nie adalah sesuatu yang amat hina. Semoga Allah mengampuni mereka yang terlibat.

12 Comments
Comments

12 comments:

Thanks sharing cerita ni. KIta ambil iktibar agar jangan menghukum seseorang tanpa usul periksa. Saya singgah dari blog Ben Ashaari. Salam perkenalan.

entahlah... kak liza dah menangis masa tengok di blog ben. mereka mungkin di tuduh bersalah.. kalau benar pun, yg memukul tu pasti ke tak dihisab diakhirat nanti. hukuman mencuri pun bukannya begini. apa rasa mereka andai ahli keluarga mereka dibuat begini?

sedihnya. sadis sungguh. ada hikmah kejadian ini berlaku. kalau myeralah, makaihh. tak tahu nak kata apa. tak sepatutnya benda-benda macam ni terjadi. tenang sungguh wajah mereka dua beradik.

haish..sempat tengok sekerat jek vdeo ni memang kejam..tapi Allah lagi Maha Kaya Maha Mengetahui..setiap yang berlaku ade hikmahnye..kite yang dok kat Malaysia jangan la buat macam ni..Allah tu Maha Adil..wallahualam..T_T

Salam kenal..sy singgah dari blog ben..tersangat-sangat kejam n zalim..negara diorg tak pakai undang-undang ker..ummm

Astagfirullah, Ya Allah, kejam nyewwww..mana sifat kemanusiaan mereka? kemarahan itu adalah sifat syaitan....kenapa mereka tak siasat dulu sebelum menghukum sebegitu?? Allah..menagis bila tengok video ni.. ='(

aduhhhhhh...ak tgok smpi 4.21 je..xsggup tgok dah..
zaman sekarang buat baik salah, buat jahat lagi la salah..
sifat dengki tu xleh nk buang ke?
org kampung sndiri n kaum sndiri leh wat camtu..
ptut nye dorg rse bangga, tp tah laa....
smoga ruh mereka d tmpatkan b'sma2 golongan yg soleh..

manusia d mana2 pun wat kejam aje...apapun..sy dah masukkan link awak dlm list blogger aidilfitri

ya allah sedihnya ak tgk video ni. elok sgt dityg utk sama2 kite insaf..

Masyarakat di Pakistan masih menjalani cara hidup sebegitu sehingga sekrang.. polis ke apa ke semua tak de fungsi :)
masih suka tembak sana sini ikut suka hati diorg.. tak termasuk bom sana sini.. syukur kita berada dibumi Malaysia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More